Bioresonantie

Bioresonantietherapie is een behandelmethode waarbij middels bioresonantieapparatuur een corrigerende of aansturende werking van de lichaamsfuncties wordt bewerkstelligd. Hierdoor hervindt het lichaam het zelfherstellend vermogen. Het immuunsysteem wordt hierdoor ondersteund en kan weer een optimale bescherming bieden tegen invloeden van buitenaf.

Bioresonantie is gebaseerd op het meten van de frequenties die lichaamscellen, maar ook virussen, bacteriën en schimmels uitzenden. Tijdens een behandeling worden goede lichaamsfuncties positief ondersteund en schadelijke functies of invloeden verzwakt of uitgeschakeld. Hierdoor wordt het lichaam geprikkeld en gestimuleerd zodat klachten aanzienlijk verminderen of zelfs verdwijnen.

Deze behandelmethode is comfortabel, pijnloos en zonder bijwerkingen. Een behandeling duurt 30 tot 60 minuten. Je ligt of zit op een behandeltafel of je zit op een stoel.

Indien nodig wordt de behandeling ondersteund met een orthomoleculair of homeopathisch middel.

Met bioresonantie kan bij allergie precies getest worden voor welke stof, boom, struik, plant, vrucht, enzovoort je allergisch bent. Met deze gegevens kan de behandeling direct beginnen.

Doordat bioresonantie het lichaam zelf aanzet tot herstel is deze therapie zeer effectief bij diverse klachten, waaronder allergieën, pijnklachten, migraine, chronisch vermoeidheid syndroom, sportletsel, aandoeningen van maag, darm, lever, gal, huid en longen. De lijst van klachten is zeer divers, waardoor de bovenstaande opsomming maar een klein gedeelte uitmaakt van alle aandoeningen waarbij deze therapie inzetbaar is.

Na een behandeling kunt je tijdelijk een verergering van de klacht(en) ervaren. Dit is een ‘goede’ reactie van het lichaam, dat gestimuleerd is om zijn herstellend vermogen (opnieuw) te gaan gebruiken.